Leveransvillkor

BUTIK SOM LEVERERAR

Du väljer om du vill att butiken ska leverera hem till dörren eller om du vill hämta din beställning i butik.

BUDAVGIFT

Budavgiften är från 99 kronor. Avgiften är inte inkluderad i produktpriset. Väljer du att själv hämta beställningen i närmaste butik betalar du ingen budavgift.

BESTÄLLNING OCH LEVERANSER

Beställer du vardagar före kl 14 och lördagar före kl 12 med hemleverans kan vi leverera blommorna samma dag. Om du gör din beställning efter garanterad tid och vill ha den levererad samma dag försöker vi självklart att få ut din beställning samma dag, men den kan komma att levereras nästkommande dag.

LEVERANSTIDER

Vi kan inte garantera leveranser vid exakta tider, men vi gör alltid vårt yttersta för att ditt önskemål ska hållas. Normalt sker leveranser vardagar kl 9-20 och lördagar kl 11-17. Leveranser till företag kommer levereras innan 16 under förutsättning att vi fått in ordern före kl 12. Vid speciella högtider som t ex Alla hjärtans dag har vi utökade leveranstider.

Väljer du Hämta i butik finns beställningen att hämta på vald leveransdag vardagar efter kl 16.00 och lördagar efter kl 12.00.

LEVERANSSÄKERHET

Du som beställare har fullt ansvar för att alla uppgifter till mottagaren är fullständiga och korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersätts inte i dessa fall. Ingen angiven portkod räknas som en ofullständig adress. Butiken ringer till mottagaren för att säkerställa leveransen, t.ex. om det saknas portkod mm. Beroende på vädret eller annan orsak bedömer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren, detta i samförstånd med mottagaren. 

 

 

LEVERANSFÖRBEHÅLL

Vi förbehåller sig rätten att häva avtalet/ordern och avstå från att leverera om vi har skälig anledning att anta att mottagaren inte önskar få dessa levererade. Vi förbehåller sig också rätten att neka order om innehållet och/eller korttexten kan upplevas som kränkande eller obehagligt. I sådana fall har beställaren av Blommogrammet rätt att få pengarna tillbaka.

 

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Uppgifter som lämnas till oss vid beställningar över Internet lagras av oss för att vi ska kunna utföra den beställda tjänsten samt för faktureringsändamål. Vid beställningar lagras, förutom de uppgifter som ges av kunden, även IP-nummer och tid för beställningen (ordertid). Vi lämnar aldrig ut eller säljer vidare adressuppgifter eller e-postadresser till tredje man, med undantag för vad som framgår ovan eller i syfte att uppfylla en rättslig skyldighet enligt lag eller domstolsbeslut.

Genom att göra en beställning av en tjänst och genom registreringen av kunduppgifter i samband därmed, samtycker kunden till att Interflora AB behandlar uppgifterna för det ändamål som anges ovan.

 

Force majeure

Vi är inte skadeståndsskyldiga mot kund på grund av underlåtenhet eller dröjsmål som förorsakats av myndighets föreläggande, krig, uppror, eldsvåda, översvämning, naturkatastrofer eller annan händelse av genomgripande art varöver vi inte råder (force majeure).